Skip to main content
⏰ Leestijd: 2 minuten

Als je opgroeit in een bedrijf lijkt het bedrijfsleven een gegeven. Daar weet Erwin alles van. Was hij vroeger misschien wat verlegen, zijn zelfvertrouwen kreeg een enorme ‘boost’ toen hij op twintigjarige leeftijd Nederlands kampioen uitdeuken werd. Niet veel later werd hij derde op het WK schadeherstel in Taiwan.

Erwin: “Toch nog plotseling stopte mijn vader ermee. Het voelde voor mij alsof ik ‘ineens’ directeur van het bedrijf was geworden. Ik moest echt wennen, maar al snel voelde het vertrouwd en kreeg ik ook veel plezier in het nemen van de beslissingen en het uitstippelen van de koers van het bedrijf.”

Wat heb jij allemaal zien veranderen de afgelopen jaren?

“Ik wilde mijn stempel drukken door ervoor te zorgen dat klanten echt goede service kregen. Ik richtte mij volledig op service en kwaliteit. Daar werd namelijk ook vanuit de verzekeringen op gestuurd. Later werd ook het kostenplaatje voor de verzekeraars erg belangrijk en dus gingen we op een steeds efficiëntere manier service bieden. Daar ligt voor mij de uitdaging.”
“Rijdt zo’n autonome auto eigenlijk nog wel schade?”

Hoe zie je de toekomst voor je?

“Wij staan natuurlijk aan de vooravond van een grote verandering op het gebied van auto’s: de zelfrijdende auto zal over enkele jaren een feit zijn. Hierdoor gaan er ook dingen veranderen in de autoschadewereld. Wie wordt er bijvoorbeeld aansprakelijk voor de schade die zo’n auto rijdt? Rijdt zo’n autonome auto eigenlijk nog wel schade? Wij zijn nu al bezig om op deze veranderingen te anticiperen door onze medewerkers opleidingen aan te bieden waarmee ze de computerprogramma’s die die auto’s hebben kunnen repareren.”

Wat vind je het leukst aan het werk hier?

“Ik houd van de afwisseling. Als het moet werk ik mee in de garage. Vorig jaar heb ik nog vier maanden een zieke medewerker vervangen. Dat vind ik leuk om te doen en zo houd ik ook feeling met wat er speelt onder de medewerkers en waar nog verbetermogelijkheden liggen. Ik houd ook van bijzondere projecten. Een nieuw dak op een totaal verroeste Mercedes bus zetten bijvoorbeeld. Een lastige klus; daar houd ik van.”

Hoe zorg je ervoor dat je opvalt in het veld?

“Ik wil graag alles goed voor elkaar hebben. Een goed voorbeeld is de FOCWA-certificering. We zijn binnen het bedrijf bezig geweest cursussen te volgen om aan de eisen te voldoen voor de nieuwe standaard die de FOCWA dit jaar geïntroduceerd heeft. Wij zijn wel een jaar bezig geweest met de voorbereidingen daarvoor. We hebben natuurlijk een klein team, maar wij regelen het maar mooi. Dat maakt me echt trots. Wij hebben dat nieuwe ‘FOCWA Certificaat Totaal Schadeherstel’ al binnen, terwijl veel andere bedrijven dat nog moeten regelen.”

 

Call Now Button